28 mei 2014
WTC Expo Leeuwarden

Marlise Vroom

Home / Sprekers / Marlise Vroom

Naam: Marlise Vroom

Functie: Projectleider Leeuwarden Hoofdstad van de Smaak 2015

Korte biografie: Waar Marlise Vroom (1962) binnenkomt, ontstaat beweging. Ze is een
enthousiast en betrokken, gericht op het leggen van verbindingen en het creëren van synergie. Een
netwerker pur sang en ambassadeur en promotor van haar opdrachtgevers en zaken die haar raken.
Als gesprekspartner altijd goed voor nieuwe invalshoeken en creatieve verbindingen. Moeder van 3
kinderen waarvan er 2 inmiddels uit huis wonen. Woont sinds 1989 in Leeuwarden en daarvoor in
Amsterdam, Maastricht , Nijmegen, Breukelen en een jaartje in de VS. Studeerde met veel plezier op
Nijenrode en haalde in de VS een MBA. Jarenlang werkzaam als strategisch communicatieadviseur
voor allerlei profit en non profit organisaties. In de vrije tijd actief in besturen waaronder de
Vereniging De Friese Elf Steden waar ze verantwoordelijk was voor de media. Scherp oog voor
duurzame trends en ontwikkelingen. Sinds enkele jaren geraakt door het onderwerp Food en met
name de relatie tussen voeding en gezondheid.. Mede initiatiefnemer van Leeuwarden Hoofdstad
van de Smaak en nu bezig om van 2015 een succes te maken.

Titel presentatie:
Hoe social media en crowdfunding in te zetten voor het binnenhalen van gelden voor Leeuwarden
Hoofdstad van de Smaak 2015

Inhoud presentatie:
In 2015 is Leeuwarden ‘Hoofdstad van de Smaak’. Onder het motto Smaakstad 2015, het jaar dat
over de tong gaat, staat er in Friesland van alles te gebeuren. Want eten blijft de gemoederen
bezighouden! We gaan er een mooi, spraakmakend, lekker en inspirerend ‘foodjaar’ van maken
waarin heel veel mensen geïnspireerd raken door écht eten en de vele prachtige producten van
Friese bodem. Ideeën voor activiteiten voor Smaakstad 2015 zijn er te over, er is inspiratie genoeg.
Het onderwerp eten maakt oprecht de tongen los! Maar… er is ook geld voor nodig om het allemaal
te kunnen realiseren. Als organisatie zijn we benieuwd welke (on)mogelijkheden jullie zien om voor
dit project via crowdfunding en/of inzet van social media financiën te kunnen verwerven. Na een
korte inleiding over de opzet van Smaakstad 2015 en de kaders van de communicatiestrategie wordt
het dus ‘aan de bak’.

twitter linkedin
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.